Eladó adatai:
Cég név: ALPHAVET Állatgyógyászati Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Rövidített elnevezés: ALPHAVET Zrt.
Képviseli: Málits József Miklós ügyvezető és Tóth András más munkavállaló
Székhely: 1194 Budapest, Hofherr Albert utca 42.
Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7.
Adószám: 32629266-2-44
Közösségi adószám: HU32629266
Cégjegyzékszám: 01-10-142949
Bankszámlaszám: Unicredit Bank 10970007-00000003-12610005
E-mailcíme: vevoszolgalat@alpha-vet.hu, vevoszolgalatbp@alpha-vet.hu
Telefonszáma: +36(22)534-500, +3613483000, vagy 0613483000
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
I. Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az egyik fél több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatároz, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
Az általános szerződési feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát megismerje, és ha azt a másik fél kifejezetten vagy ráutaló magatartással (különösen megrendelés küldésével, illetve kereskedelmi szerződés aláírásával) elfogadta.
Az itt megjelölt általános szerződési feltételek az ALPHAVET Zrt. jelen ÁSZF-ben foglalt módon történő megrendelést leadó vásárló üzleti partnerére (a továbbiakban: vevő, megrendelő) az adásvételi szerződés megkötésének idején hatályos megfogalmazás szerint érvényesek.
II. Az ÁSZF hatálya
Ezen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) az ALPHAVET Zrt. és vevői (megrendelői) közötti valamennyi a III. pontban megjelölt módon leadásra kerülő megrendelésre és szállításra érvényesek.
Jelen szerződés 2023. november 01. napjától határozatlan ideig tart.
III. Megrendelések
A megrendeléseket az ALPHAVET Zrt. a hatályos jogszabályok figyelembevételével veszi fel az alábbiak szerint.
A megrendeléseket levélben a 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti címre, e-mailen a vevoszolgalat@alpha-vet.hu és a vevoszolgalatbp@alpha-vet.hu címre, vagy telefaxon a +36-22/516-423 számra, vagy az ALPHAPORTAL felületén (egyedi, zárt megrendelési felületen), vagy +36(22)534-500 és a +3613483000 telefonszámon lehet elküldeni.
Az ALPHAPORTAL felületén leadásra kerülő megrendelés menete:
Az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. által forgalmazott termékeket (a cikket) az alábbi módon választhatja ki:
- a termék cikkszáma alapján a keresőablakból;
- a termék megnevezése alapján a keresőablakból;
- a termék tulajdonságaira (faj, kategória, márka) is lehet keresni, mely fejlécben elhelyezett szűrök beállításával indítható;
- a termék EAN kódra is kereshet a keresőablakban
1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
2. Amennyiben Ön olyan terméket kíván megrendelni, amely az állatgyógyászati termékekről szóló 128/2009. (X.6.) FVM rendelet (a továbbiakban: 128/2009. FVM rendelet) szerint vényköteles, akkor Ön, mint megrendelő köteles előzetesen a Szállító Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti telephelyére a 128/2009. FVM rendelet szerinti vényt vagy megrendelőt elküldeni. Szállító a vényköteles állatgyógyászati termékeket kizárólag a 128/2009. FVM rendelet szerinti vény vagy megrendelő beérkezését követően szállítja ki Ön, mint Megrendelő részre.
3. Új keresést, vagy más termékcsoportot a keresőablakok újbóli beállításával kezdeményezhet
4. Minden esetben ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
Az alábbiakban felsorolt összes műveletet a KOSÁR tartalma menüben végezheti el!
5. A kosár tartalmára kattintva láthatja a kosárba helyezett összes terméket. Innen lehetősége van:
- a kosár ürítése ikonra kattintva az összes tételt eltávolítani a kosárból
- lehetősége van a kosárba helyezett tételek darabszámát módosítani.
- Új mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
6. A kosár tartalma menüben ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek árát.
7. A termék ára a megrendelés beküldésekor az ALPHAPORTAL oldalon érvényes ár.
Szállítási/fizetési mód kiválasztása
• A szállítási és fizetési módozatot a kosár tartalma menüben érheti el.
• Fizetési módnál lejárt tartozása esetén a rendszer automatikusan csak készpénzes rendelést tesz lehetővé.
• Alábbi fizetési módokra van lehetőség:
-utánvétes vásárlás esetén: (készpénzes vagy bankkártyás)
-helyszíni vásárlás esetén a vásárlással egyidejűleg (készpénzes vagy bankkártyás )
Halasztott fizetési módra (átutalásra) a felek külön írásbeli megállapodása (aláírt kondíciós megállapodás) alapján van lehetőség.
A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja.
1. A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni, de lehetősége van egyéb fizetési módra. (bővebben lejjebb). A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője A számla és szükség esetén garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár, vagy kiszállító személy előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
2. Szállítási és fizetési módozatok:
- ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. saját logisztikai szolgáltatásának igénybevétele esetén
A regisztrált partner a számára meghatározott kiszállítási napján veheti át a megrendelt terméket. (erről megrendeléskor a rendszer automata üzenetben tájékoztatja, illetve telefonos tájékoztatást is kérhet vevőszolgálatunkon). A kiszállítás díja függ a megrendelt termékek bruttó összegétől. Ehhez a szolgáltatáshoz válassza a kosár tartalma menüben a megrendelésre vonatkozó Kiszállítás funkciót.
- Futárszolgálat:
GLS közreműködésével történő kiszállítás esetén futárszolgálat végzi a kiszállítást 1-3 munkanapon belül. Átvételi módok: házhozszállítás, csomagpont.
MPL közreműködésével történő kiszállítás esetén futárszolgálat végzi a kiszállítást 2-5 munkanapon belül. Átvételi módok: házhozszállítás, postán maradó szállítás, MPL Posta Pont, MPL csomagautomata
- Ezen szolgáltatás díjairól bővebben a Súgó menüben a díjszabási és szállítási feltételek. Vevő jön érte. Ezen opció választása esetén kiszállítást nem igényel, és vállalja, hogy a meghatározott időpontban 1194 Budapest, Hofherr Albert 42. budapesti címünkön vagy a 8000 Székesfehérvár, Homoksor 7. szám alatti címünkön átveheti. A rendelést elszállítás előtt minimum 1 munkanappal korábban rögzíteni szükséges. Ehhez a szolgáltatáshoz válassza a kosár tartalma menüben a megrendelésre vonatkozó vevő jön érte funkciót.
3. Szállítási címének a regisztráció során megadott adatokat veszi alapul a rendszer. Hibásan megadott cím miatti késésért felelősséget nem vállalunk, illetve az ezzel járó költségek a megrendelőt terhelik.
Megrendelés
1. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadása után a megrendelés elküldése gombra kattintva rendelését elküldheti!
2. Megrendeléséről minden esetben visszajelzést kap az ügyfélszolgálatunktól.
3. A megrendelés elküldése regisztráció nélkül nem lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a regisztráció menüpont alatt megteheti
4. Az ALPHAPORTAL-ra történő regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
A megrendeléseket az ALPHAVET Zrt. olyan üzleti partnereinek (továbbforgalmazónak, tenyésztőknek) értékesíti, amelyek üzleti tevékenységük keretében adják le a megrendeléseiket a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, így nem tekinthetőek fogyasztónak.
Az ALPHAVET Zrt. tartalmai hiányosságok miatt a megrendelőtől kérheti a megrendelés pontosítását, vagy elutasíthatja annak teljesítését.
A megrendelő köteles az első megrendeléskor a valóságnak megfelelő adatokat megadni az alábbiak szerint a megrendelések teljesítése céljából:
- egyéni vállalkozó esetén: név (lánykori név), anyja neve, születési helye és ideje, adóazonosító jele, vállalkozási igazolványszáma, adószáma, e-mail cím + telefonszám
- gazdasági társaság estén: név, székhely, cégjegyzékszám, adószám, statisztikai számjel, e-mail cím + telefonszám, cégjegyzésre jogosultak.
Az antibiotikumok esetében nem alkalmazható a kevesebb adatot tartalmazó ún. megrendelő, csak állatorvosi vény. Egy vényen egy állatgyógyászati készítmény rendelhető. Az élelmiszertermelő állatok esetében 3 példányos vényt kell kiállítani (állatorvos / állattartó / forgalmazó példánya), nem élelmiszer termelő állatok esetében egy példány elegendő (forgalmazó példánya).
A portálon történő rendelés előfeltétele, az állatorvos által kitöltött és aláírt, lebélyegzett nyilatkozat beérkezése (állatorvosi nyilatkozat). A nyilatkozat tartalmazza az állatorvos által ellátott telepek, intézmények felsorolását is. A nyilatkozat ellenőrzését követően az állatorvos megkapja a személyre szóló kódját, amely innentől kezdve azonosítja a rendszerben a rendeléseit.
A nagy létszámú telep állattartójának írásban nyilatkoznia kell a nagykereskedő, a kiskereskedő, vagy a közforgalmú gyógyszertár felé az általa megbízott szolgáltató állatorvos személyéről, FELIR azonosítójáról, valamint a felhasználás helyének tenyészetkódjáról. (telepi nyilatkozat).
Nagy létszámú állattartótelep esetébe megrendelés csak a fentiek szerint megjelölt, a rendszerünkben ennek megfelelően rögzített ellátó állatorvostól fogadható be.
Amennyiben a megrendelő írásban megrendelést küld az ALPHAVET Zrt.-nek, azzal automatikusan írásban elfogadja jelen általános szerződési feltételeket.
A felek között a szerződés abban az időpontban jön létre, amikor az ALPHAVET Zrt. a megrendelést elfogadja, amennyiben előzetes egyeztetést követően a megrendeléstől eltérő tartalmú visszaigazolást küld az ALPHAVET Zrt. a megrendelőnek, úgy a szerződés ezen eltérő tartalommal jön létre a felek között.
IV. Megrendelés teljesítése, szállítás feltételei
A teljesítés napjának az a nap tekinthető, amikor az ALPHAVET Zrt. a termékeket (árut) a megrendelő által megjelölt teljesítési helyre (a továbbiakban: teljesítés helyére) saját maga kiszállítja, vagy a futárszolgálattal kiszállíttatja.
A termékek szállítási határideje a GLS futárszolgálattal: 1-3 munkanap.
A termékek szállítási határideje a Magyar Posta szolgálattal: 1-5 munkanap.
A termékek egyéb szállításának a határideje: 1-5 munkanap.
A termékek szállításának díjazása az ALPHAPORTÁL rendelési felületre történő belépést követően érhető el.
V. Termékek vételárának a kiegyenlítése
A megrendelt áru ellenértékének kiegyenlítése a készpénzzel, bankkártyával, átutalással vagy utánvétes fizetési móddal történik.
Az ALPHAVET Zrt. az utánvétes fizetési mód esetén számlánként nettó 390,-Ft+ÁFA, azaz bruttó 495,3-Ft kezelési költséget számít fel, amelyet a termék vételárával együtt kiszámláz a vevő irányába.
VI. Tulajdonjog fenntartása
Amíg a termék teljes ellenértéke kifizetésre nem kerül, az ALPHAVET Zrt. tulajdonát képezi. A tulajdonjog átszállása előtt az ALPHAVET Zrt. beleegyezése nélkül nem lehetséges az áru elzálogosítása, biztosítékként történő átadása, feldolgozása vagy átalakítása.
A vevővel szemben fennálló bármely számlakövetelés hiánytalan kiegyenlítéséig a számlában feltüntetett és kiszállított áru az ALPHAVET Zrt. tulajdonában marad.
VII. Fizetési határidő, vevő fizetési késedelme, biztosíték adás kérése
A fizetési határidőt a kiállított számla tartalmazza. A számla késedelmes kiegyenlítése esetén az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. a fizetési módot haladéktalanul jogosult megváltoztatni utánvétes fizetési módra, illetve a további szállítást felfüggeszteni. Ezenkívül jogosult az ALPHAVET Állatgyógyászati Zrt. szerződést biztosító mellékkötelezettség vállalását kérni a megrendelőtől, vagy elállni a szerződéstől.
Amennyiben a vevő a teljesítéssel késedelembe esik, úgy az ALPHAVET Zrt. jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti 6:155. § szerinti késedelmi kamatot felszámolni. A késedelmi kamat mértékét a megrendelő ismeri és elfogadja.
VIII. Termékkel (árukkal) kapcsolatos szavatosság, termékek átvétele
Az ALPHAVET Zrt. a leszállított termékek minőségéért az árun feltüntetett lejárati időn belül szavatosságot vállal a gyártó által megadott feltételek szerint.
Jelen szerződés szerint szállítandó termékek mennyiségi és minőségi átvétele a vevő kötelezettsége.
Az áruk átvétele a szállítási dokumentumok aláírásával és felülbélyegzésével történik.
A termék átvételét a vevő aláírásával igazolja.
Az esetleges minőségi, illetve mennyiségi kifogásokat a vevő az áru átvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb 1 munkanapon belül írásban teheti meg az ALPHAVET Zrt. irányába. A beérkezett kifogást az ALPHAVET Zrt. haladéktalanul köteles megvizsgálni és annak megalapozottsága esetén saját költségén kijavítani a hibát. Az elkésett és alaptalan kifogás költségét a megrendelő viseli.
IX. Vételár
A vételár a mindenkori kialkudott kereskedelmi árak szerint kerülnek meghatározásra. Az ALPHAVET Zrt. minden beszállítói áremelés esetén jogosult az áremeléssel érintett termék vételárát megemelni.
A vevő tudomással bír arról, hogy az ALPHAVET Zrt.-vel szemben esetlegesen fennálló, vagy jövőben keletkező követeléseit a vételárba nem számíthatja be, azaz a megrendelőnek a Ptk. szerinti beszámítási jogát az ALPHAVET Zrt. tekintetében a jelen jogügylet vonatkozásában kizárják.
X. A szerződés megszüntetése felmondás az ALPHAVET Zrt. részéről
Az ALPHAVET Zrt. jogosult a vevővel megkötött szerződéseket azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a vevő a megkötött szerződésekben megjelölt kötelezettségeit súlyos mértékben megszegi, így különösen:
a) a megrendelő ellen felszámolási eljárást, vagy csődeljárást rendelnek el jogerősen, illetve végelszámolást kezdeményeznek
b) 15 napot meghaladóan fizetési késedelembe esik bármely számlájára vonatkozóan.
Ha egy adott jogügylet vonatkozásában a szerződés megszűnik, akkor az a kapcsolódó szerződések megszűnését is jelenti. Ebben az esetben a követelések lejárttá válnak és a felek között elszámolásnak van helye. Az elszámolást követő 8 napon belül a vevő köteles a fennálló tartozását az ALPHAVET Zrt. felé kiegyenlíteni.
XI. Vegyes rendelkezések
A Vevő a megrendelés aláírásával, illetve a megrendelés elküldésével hozzájárulását adja, hogy az ALPHAVET Zrt.-vel megkötött szerződésben szereplő adatait az ALPHAVET Zrt. nyilvántartásban tárolja, azt feldolgozza, felhasználhassa, illetve a fennálló tartozás behajtásával kapcsolatos eljárásban az adatait jogi képviselőjének, illetve egyéb megbízottaknak átadja.
A felek által megkötött szerződésben, illetve az itt megjelölt általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadóak.
A felek adataikban bekövetkezett változást haladéktalanul, de legkésőbb 5 napon belül kötelesek a másik félnek írásban bejelenteni.
A felek megállapodnak abban, hogy a szerződéssel kapcsolatos valamennyi igényt vagy vitás kérdést elsődlegesen peren kívüli megegyezés útján kívánják rendezni. Ennek eredménytelensége esetén a jogvita eldöntésére a Székesfehérvári Járásbíróság, a Pp-ben meghatározott értékhatár túllépése esetén a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességében állapodnak meg.
Jelen Általános Szerződési Feltételekben megfogalmazott rendelkezések 2024. november 01. napjától hatályosak, határozatlan időtartamra.